Most már sokadik ház tűzben veszünk részt. Megosztunk Veletek pár infót, ami feltétlenül szem előtt kell tartani ilyenkor, mert már az eljárás elején olyan hibákat véthettek, ami visszafordíthatatlan.
Kezdjük az elején…
Van néhány úthiba kicsiny országunk útjain. Aki többet jár egy útszakaszon, akár már csukott szemmel is tudja kerülgetni őket…
Szeretném leszögezni, hogy semmilyen módon nem értek egyet azzal, hogy valaki ittasan ül autóba. Legyen szó, akár egy sörről is. Nem, csak saját épséged kockáztatod, hanem másokét is.
Kis hazánkban is elterjedt problémát a büntetőfékezést (brake check) szeretném több szemszögből megközelíteni.
Egy csodás kifejezés, amivel előszeretettel bolondítják az embereket. Előttem ezt már oly sokan megénekelték, de gyakorlati példával ezt még senki nem írta le, így ha guglizol érdemi választ nem találsz. Na majd most!
Roppant bosszantó, ráadásul a túlzsúfolt és a mai autók méreteihez képest elhanyagolható méretűre festett parkolók miatt egyre gyakoribb jelenség az ajtórányitás. Mihez kezdhetünk ilyenkor?
Roppant bosszantó, ráadásul a túlzsúfolt és a mai autók méreteihez képest elhanyagolható méretűre festett parkolók miatt egyre gyakoribb jelenség az ajtórányitás. Mihez kezdhetünk ilyenkor?
A közlekedés a mindennapokban veszélyeket rejt és nem feltétlenül a mi hibánkból szenvedhetünk el kisebb-nagyobb balesetet. Ha ilyen eset történik, akkor erre nyújt fedezetet a kötelező gépjármű felelősség biztosítás (KGFB).
A kárrendezésre törvényi szabályok vonatkoznak. A többi egyéb felelősségbiztosítástól eltérően a KGFB-s kárrendezésnél a Károkozó helyét átveszi a biztosító kárrendezésben.
Pár érdekesség:
Avultatás: a javítható gépjárműveknél az új kopó alkatrészek esetében a biztosító alkalmazhat avultatást (szakszerűen: értékemelkedést). A mérték meghatározása rendszeresen eltér az Európai piaci gyakorlattól, így hazánkban jelentős összeget vonhatnak le a szolgáltatás mértékéből. A rendszerünk úgy épült ki, hogy az igazságügyi gépjármű szakértői és bírósági gyakorlat által elfogadott levonásokat fogadjuk csak el.
Kármérték megállapítása: az a biztosítói gyakorlat, hogy minden kárszámítást egy központilag elfogadott rendszeren az Audatex-en kell számolni. Ezzel nincs is probléma, mivel a normaidők fedik a valóságot, de nem mindegy, hogy ez milyen óradíjon készül el.
Egyéb költségek:
minden olyan plusz kiadásra jogosultak vagyunk, ami a káresettel kapcsolatban felmerült és számlákkal igazolni tudunk.
Pár szélsőséges példa:
– megnövekedett villanyszámla (sérülésünk miatt otthon kell maradnunk és így megnőnek a háztartás fogyasztásai),
– kiesett kereset (a baleset miatti ügyintézés miatt több szabadnapot kellett a munkáltatótól kivennünk),
– új autóvásárláshoz tartozó költségek (az átírást köztudott, hogy megtérítik, de kötelesek az új autó felkutatásával kapcsolatos egyéb – költségek megfizetésére is: üzemanyag, hogy elmentünk érte, kiesett munkaórák, többszöri megtekintés stb.),
– vállalkozásoknál a kiesett haszon stb., stb., stb.
Rendkívül hosszúra rúghat ez a lista. A dolgot bonyolíthatják, ha külföldi a károkozó és még sok más.
Több esetet és eshetőséget tudnék a témában felsorolni, de minden káresemény más és más, nincs két egyforma történet a baleset előtt és utáni időszakról, így az igények is változhatnak.
Mi szeretnénk ebben az útvesztőben segíteni keress bizalommal!